Handelsbetingelser for 2Make ApS

1. Generelt

Nedenstående salgs-og leveringsbetingelser er gældende for ethvert salg fra 2Make ApS til virksomhedens kunder, medmindre andet fremgår af en særskilt

skriftlig aftale, som udtrykkeligt er accepteret af 2Make ApS.

Accept på tilbud skal være kommet frem til tilbudsgiveren senest 30 dage fra datoen

for tilbuddet. Efter dette tidspunkt er tilbuddet ikke bindende for tilbudsgiveren.

Endelig aftale om leveringstidspunkt kan dog først anses for indgået, når sælger har

accepteret dette ved fremsendelse af ordrebekræftelse.

2. Priser

Alle priser er eksklusiv moms og evt. andre udgifter. Medmindre andet fremgår af

ordrebekræftelsen, er de opgivne priser eksklusiv omkostninger til emballage,

transport, montering og forsikring.

3. Forsinkelse

Overskridelse af opgivne leveringstider med 4 uger eller derunder, betragtes ikke

som forsinkelse. Køber kan alene påberåbe sig forsinkelse, indtil meddelelse om, at

varen er klar til levering, er kommet frem til køberen. Køberen har under ingen

omstændigheder ret til skadeserstatning, hverken for direkte eller indirekte tab, i

anledning af forsinkelse. Køber kan ikke hæve handelen, medmindre han ved skriftlig

meddelelse til sælgeren har krævet levering og fastsat en sidste rimelig frist, som

ikke kan være kortere end 1 uge.

4. Levering

Levering finder sted Ex Works/ab fabrik, og forsendelsen herfra sker for kundens

regning og risiko.

5. Betaling

Betalingsbetingelser er 30 dage netto.

Manglende betaling i henhold til betalingsbetingelserne medfører et rykkergebyr på

kr. 100,00 samt pligt til at betale renter med 2 % pr. måned fra forfaldsdatoen.

6. Reklamation

Er varen forsinket eller har varen en fejl, kan køber klage til nedenstående adresse

eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at

køber har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig

gennemgang af varen. Køber kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter

modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1,

medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller

lignende er ikke omfattet af reklamationsretten.

Når 2Make ApS modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

Sælger vil tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, eller om der skal gives

et prisnedslag. Varen tilbagesendes til 2Make ApS på købers regning, efter fejlen er

rettet sendes varen til kunden igen på 2Make ApS regning. Bemærk 2Make ApS skal

kontaktes inden returnering på tlf. 96330011 eller info@2make.dk.

Ved indsendelse af produkter, hvor angivne fejl og mangler ikke kan dækkes af en

reklamation, vil vi opkræve et gebyr på kr. 200,00 inkl. moms. Derudover vil køber

blive opkrævet fragtomkostningerne.

7. Fortrydelsesret

Hvis varen bliver beskadiget eller forringet, og det skyldes manglende eller for dårlig

indpakning, så mister køber sin fortrydelsesret. Varen skal således returneres i

producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind i egnet fragtemballage.

Køber må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens

originalemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.

Når 2Make ApS har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til

betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum

til køber via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage

op til 7 dage. Ved bankoverførsel er det derfor vigtigt, at 2Make ApS får oplyst

købers registreringsnummer og kontonummer. Er betingelserne ikke opfyldt, for at

køber kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter 2Make ApS køber pr. e-mail med

en begrundelse herfor.

8. Ejendomsforbehold

Ejendomsretten overgår først til køber, når den fulde købesum er er lagt.

9. Mangler

Sælgeren forpligter sig til at afhjælpe alle mangler, som skyldes fejl i materiale eller

fremstilling ved at foretage reparation eller udskiftning af nødvendige dele.

Sælgerens ansvar omfatter kun mangler, som viser sig inden for 6 måneder fra den

dag, materiellet blev leveret til køberen.

Ansvaret omfatter ikke mangler, som skyldes årsager opstået efter, at risikoen er

gået over på køberen. Ansvaret omfatter ikke mangler, der skyldes mangelfuld

vedligeholdelse, urigtig montering foretaget af køberen, ændringer foretaget uden

sælgerens skriftlige samtykke eller reparationer, som køberen har udført på

mangelfuld måde eller mangler der på anden måde kan henføres til købers forhold.

Endelig omfatter ansvaret ikke normal slitage eller forringelse.

Ansvaret omfatter endvidere ikke driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

Enhver forsendelse i forbindelse med reparation eller udskiftning sker for købers

regning. Reklamation skal ske skriftlig straks efter, at manglen er eller burde have

været opdaget, og manglende rettidig reklamation medfører, at kunden fortaber sine

misligholdelsesbeføjelser. Efter at have modtaget reklamation skal sælgeren

afhjælpe manglen uden ugrundet ophold.

Såfremt sælgeren ikke inden rimelig tid opfylder sine forpligtelser i henhold til forrige

afsnit, kan køberen skriftlig give sælgeren en sidste frist for opfyldelse. Er

forpligtelserne ikke opfyldt inden udløbet af den fastsatte frist, kan køberen kræve

forholdsmæssigt afslag. Køberen er således ikke berettiget til at hæve købet eller

kræve skadeserstatning i anledning af mangler ved varen.

10. Returnering

Leverede varer kan kun returneres efter nærmere aftale og maksimalt 14 dage efter

leveringsdatoen. Varer der er hjemtaget eller tilpasset individuelt på købers

foranledning, tages ikke retur.

11. Produktansvar

Sælgeren er ansvarlig for skade på personer og ting efter reglerne i lov om

produktansvar, såfremt skaden er omfattet af denne lov.

Sælgeren er alene ansvarlig for tingskade, såfremt skaden ikke er omfattet af lov om

produktansvar, hvis det kan dokumenteres, at den forvoldte skade skyldes fejl

begået af sælgeren. Sælger hæfter dog aldrig for drifts-og avancetab, eller andet

indirekte tab.

Såfremt sælgeren måtte blive pålagt ansvar i forhold til 3. mand, kan sælgeren gøre

regres mod køberen, medmindre denne påviser, at sælgeren i medfør af ovenstående

bestemmelser skal bære det endelige tab.

Køberen er forpligtet at lade sig sagsøge ved den domstol, som behandler det

erstatningskrav, der måtte være rejst mod sælgeren på grundlag af skade, som

påstås forårsaget af varen.

12.Force majeure

Sælgeren hæfter ikke for manglende opfyldelse af selskabets forpligtelser i henhold

til tilbud eller ordrebekræftelse, som følge af force majeure eller nogen årsag i øvrigt,

som ligger under for sælgerens kontrol, og som er egent til at hindre sælgeren i

opfyldelsen.

Ovennævnte force majeure klausul er gældende, hvad enten opfyldelseshindringerne

rammer sælgeren selv eller en af sælgeren valgt underleverandør.

Såfremt rettidig eller mangelfri levering hindres midlertidigt ved en eller flere af

ovennævnte omstændigheder, udskydes leveringstiden i et tidsrum, svarende til

hindringens varighed, idet hver af parterne dog er berettiget til skriftligt at annullere

aftalen, såfremt hindringen må antages at vedvare udover 3 måneder fra den

fastsatte leveringstid.

13.Lovvalg og værneting

Køber er pligtig til efter sælgers valg at lade sig sagsøge ved retten i Randers

vedrørende ethvert mellemværende opstået i anledning af salg fra 2Make ApS.

Enhver tvist afgøres efter dansk ret.