Handelsbetingelser for 2Make ApS
1. Generelt
Nedenstående salgs-og leveringsbetingelser er gældende for ethvert salg fra 2Make ApS til virksomhedens kunder, medmindre andet fremgår af en særskilt
skriftlig aftale, som udtrykkeligt er accepteret af 2Make ApS.
Accept på tilbud skal være kommet frem til tilbudsgiveren senest 30 dage fra datoen
for tilbuddet. Efter dette tidspunkt er tilbuddet ikke bindende for tilbudsgiveren.
Endelig aftale om leveringstidspunkt kan dog først anses for indgået, når sælger har
accepteret dette ved fremsendelse af ordrebekræftelse.
2. Priser
Alle priser er eksklusiv moms og evt. andre udgifter. Medmindre andet fremgår af
ordrebekræftelsen, er de opgivne priser eksklusiv omkostninger til emballage,
transport, montering og forsikring.
3. Forsinkelse
Overskridelse af opgivne leveringstider med 4 uger eller derunder, betragtes ikke
som forsinkelse. Køber kan alene påberåbe sig forsinkelse, indtil meddelelse om, at
varen er klar til levering, er kommet frem til køberen. Køberen har under ingen
omstændigheder ret til skadeserstatning, hverken for direkte eller indirekte tab, i
anledning af forsinkelse. Køber kan ikke hæve handelen, medmindre han ved skriftlig
meddelelse til sælgeren har krævet levering og fastsat en sidste rimelig frist, som
ikke kan være kortere end 1 uge.
4. Levering
Levering finder sted Ex Works/ab fabrik, og forsendelsen herfra sker for kundens
regning og risiko.
5. Betaling
Betalingsbetingelser er 30 dage netto.
Manglende betaling i henhold til betalingsbetingelserne medfører et rykkergebyr på
kr. 100,00 samt pligt til at betale renter med 2 % pr. måned fra forfaldsdatoen.
6. Reklamation
Er varen forsinket eller har varen en fejl, kan køber klage til nedenstående adresse
eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at
køber har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig
gennemgang af varen. Køber kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter
modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1,
medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller
lignende er ikke omfattet af reklamationsretten.
Når 2Make ApS modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.
Sælger vil tage stilling til, om varen skal repareres, ombyttes, eller om der skal gives
et prisnedslag. Varen tilbagesendes til 2Make ApS på købers regning, efter fejlen er
rettet sendes varen til kunden igen på 2Make ApS regning. Bemærk 2Make ApS skal
kontaktes inden returnering på tlf. 96330011 eller info@2make.dk.
Ved indsendelse af produkter, hvor angivne fejl og mangler ikke kan dækkes af en
reklamation, vil vi opkræve et gebyr på kr. 200,00 inkl. moms. Derudover vil køber
blive opkrævet fragtomkostningerne.
7. Fortrydelsesret
Hvis varen bliver beskadiget eller forringet, og det skyldes manglende eller for dårlig
indpakning, så mister køber sin fortrydelsesret. Varen skal således returneres i
producentens originalemballage og pakkes forsvarligt ind i egnet fragtemballage.
Køber må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens
originalemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.
Når 2Make ApS har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til
betingelserne for, at fortrydelsesretten kan benyttes, refunderes den fulde købesum
til køber via den samme betalingsmetode, som anvendes ved købet, hvilket kan tage
op til 7 dage. Ved bankoverførsel er det derfor vigtigt, at 2Make ApS får oplyst
købers registreringsnummer og kontonummer. Er betingelserne ikke opfyldt, for at
køber kan udnytte fortrydelsesretten, kontakter 2Make ApS køber pr. e-mail med
en begrundelse herfor.
8. Ejendomsforbehold
Ejendomsretten overgår først til køber, når den fulde købesum er er lagt.
9. Mangler
Sælgeren forpligter sig til at afhjælpe alle mangler, som skyldes fejl i materiale eller
fremstilling ved at foretage reparation eller udskiftning af nødvendige dele.
Sælgerens ansvar omfatter kun mangler, som viser sig inden for 6 måneder fra den
dag, materiellet blev leveret til køberen.
Ansvaret omfatter ikke mangler, som skyldes årsager opstået efter, at risikoen er
gået over på køberen. Ansvaret omfatter ikke mangler, der skyldes mangelfuld
vedligeholdelse, urigtig montering foretaget af køberen, ændringer foretaget uden
sælgerens skriftlige samtykke eller reparationer, som køberen har udført på
mangelfuld måde eller mangler der på anden måde kan henføres til købers forhold.
Endelig omfatter ansvaret ikke normal slitage eller forringelse.
Ansvaret omfatter endvidere ikke driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.
Enhver forsendelse i forbindelse med reparation eller udskiftning sker for købers
regning. Reklamation skal ske skriftlig straks efter, at manglen er eller burde have
været opdaget, og manglende rettidig reklamation medfører, at kunden fortaber sine
misligholdelsesbeføjelser. Efter at have modtaget reklamation skal sælgeren
afhjælpe manglen uden ugrundet ophold.
Såfremt sælgeren ikke inden rimelig tid opfylder sine forpligtelser i henhold til forrige
afsnit, kan køberen skriftlig give sælgeren en sidste frist for opfyldelse. Er
forpligtelserne ikke opfyldt inden udløbet af den fastsatte frist, kan køberen kræve
forholdsmæssigt afslag. Køberen er således ikke berettiget til at hæve købet eller
kræve skadeserstatning i anledning af mangler ved varen.
10. Returnering
Leverede varer kan kun returneres efter nærmere aftale og maksimalt 14 dage efter
leveringsdatoen. Varer der er hjemtaget eller tilpasset individuelt på købers
foranledning, tages ikke retur.
11. Produktansvar
Sælgeren er ansvarlig for skade på personer og ting efter reglerne i lov om
produktansvar, såfremt skaden er omfattet af denne lov.
Sælgeren er alene ansvarlig for tingskade, såfremt skaden ikke er omfattet af lov om
produktansvar, hvis det kan dokumenteres, at den forvoldte skade skyldes fejl
begået af sælgeren. Sælger hæfter dog aldrig for drifts-og avancetab, eller andet
indirekte tab.
Såfremt sælgeren måtte blive pålagt ansvar i forhold til 3. mand, kan sælgeren gøre
regres mod køberen, medmindre denne påviser, at sælgeren i medfør af ovenstående
bestemmelser skal bære det endelige tab.
Køberen er forpligtet at lade sig sagsøge ved den domstol, som behandler det
erstatningskrav, der måtte være rejst mod sælgeren på grundlag af skade, som
påstås forårsaget af varen.
12.Force majeure
Sælgeren hæfter ikke for manglende opfyldelse af selskabets forpligtelser i henhold
til tilbud eller ordrebekræftelse, som følge af force majeure eller nogen årsag i øvrigt,
som ligger under for sælgerens kontrol, og som er egent til at hindre sælgeren i
opfyldelsen.
Ovennævnte force majeure klausul er gældende, hvad enten opfyldelseshindringerne
rammer sælgeren selv eller en af sælgeren valgt underleverandør.
Såfremt rettidig eller mangelfri levering hindres midlertidigt ved en eller flere af
ovennævnte omstændigheder, udskydes leveringstiden i et tidsrum, svarende til
hindringens varighed, idet hver af parterne dog er berettiget til skriftligt at annullere
aftalen, såfremt hindringen må antages at vedvare udover 3 måneder fra den
fastsatte leveringstid.
13.Lovvalg og værneting
Køber er pligtig til efter sælgers valg at lade sig sagsøge ved retten i Randers
vedrørende ethvert mellemværende opstået i anledning af salg fra 2Make ApS.
Enhver tvist afgøres efter dansk ret.